Linda Groothuijse

Creatieve copy & content
Heldere communicatie

“Ik schrijf pakkende en heldere teksten

voor tijdschrift, krant, social en web.”



Over mij

×××
Ik ben Linda Groothuijse (1980), freelance tekstschrijver en communicatiespecialist uit Den Bosch. Met een achtergrond in journalistiek (HBO Bachelor), ben ik werkzaam geweest als redacteur voor diverse tv-programma’s zoals Mentor Magazine (TELEAC/NOT), Catherine gaat Verder (TROS), en Kaarten op Tafel (EO), evenals voor het Brabants Dagblad. Sinds 2010 ben ik actief als freelance tekstschrijver, waarbij ik pakkende, krachtige content lever voor diverse media, bedrijven en organisaties. Met mijn ervaring bied ik ondersteuning bij uiteenlopende communicatieopdrachten, van contentcreatie tot advies. Daarnaast heb ik certificaten behaald voor Google Basis Online Marketing en Schrijven voor Social Media via Frankwatching. Op zoek naar een ervaren tekstschrijver in Den Bosch? Laten we samenwerken om jouw boodschap effectief en professioneel te communiceren!

Werk

Wat ik doe

Als freelance tekstschrijver in Den Bosch help ik je graag bij het bereiken, inspireren, overtuigen en raken van jouw doelgroep. Zowel commercieel als redactioneel, online én offline. Mijn stijl? Fris, helder en pakkend. Daarnaast zet ik als eindredacteur van diverse magazines graag de puntjes op de i. Voor opdrachtgevers als het Cultuurfonds verzorg ik de communicatie: van persbericht, jaarverslag en communicatieplan tot social media content, filmproductie en brochure. Alles wat ik aanpak, doe ik met veel enthousiasme en vanuit een oprechte interesse. Daar ligt mijn kracht.

Opdrachten

Waar ik je bij kan helpen

ARTIKELEN & INTERVIEWS Voor jouw (online) magazine of blad verzorg ik alles, van sfeerreportages tot portretten en advertorials. Met mijn journalistieke achtergrond, oprechte nieuwsgierigheid en liefde voor taal creëer ik vlot leesbare artikelen met inhoud die blijft hangen. CONTENTCREATIE Wil je (potentiële) klanten bereiken, inspireren en overtuigen? Ik lever pakkende teksten voor zowel online als offline kanalen, van opvallende social media posts en mailings tot kant-en-klare content die resultaten oplevert. COMMUNICATIE Van persberichten en jaarverslagen tot brochures: ik help je boodschap effectief over te brengen naar de juiste doelgroep. Ik beschik bovendien over een netwerk van ervaren fotografen, filmers, animatoren en vormgevers die jouw communicatie naar een hoger niveau tillen. REDIGEREN Schrijf je liever zelf of met de hulp van ChatGPT? Geen probleem! Ik redigeer, herschrijf en optimaliseer jouw teksten voor maximale impact en helderheid.

Koffie?

Opdracht of co-productie?

Elke opdracht is uniek, dus ik werk zonder vast prijskaartje. Er zijn verschillende tariefopties mogelijk: van een opdracht- of uurtarief tot een prijs per woord of per pagina. Gratis proefteksten schrijf ik niet, want als je voor mij kiest, kies je voor kwalitatieve communicatie die resultaat oplevert en bereidheid tot investeren. Een eerste kennismaking (telefonisch of via e-mail), inclusief projectuitleg en afstemming van budget en deadlines, is gratis en vrijblijvend. Een betaalde eerste (deel)opdracht behoort zeker tot de mogelijkheden. Ik werk graag samen met andere creatieven, van concept tot uitvoering. Koffie drinken en ideeën uitwisselen? Leuk! Bel of app me op 06-47424073 of stuur een mail naar info@lindagroothuijse.nl.



Portfolio

×××
Van SEO webtekst en blog tot businessblad en cultureel magazine. Bekijk hier mijn portfolio.
Filter by
  • artikelen
  • communicatie
  • eindredactie
  • interviews
  • magazine
  • persberichten
  • social media
  • teksten
  • websiteteksten


Projecten

×××
Lees hier meer over de projecten waar ik op dit moment mee bezig ben.
  • Employer branding voor HJ Advocaten


    Voor HJ Advocaten & Mediators schreef ik een nieuwe aflevering van TeamTalk, waarin medewerkers zelf aan het woord komen over hun werk en wat hen drijft. Deze keer sprak ik met Isa Zoutberg, advocaat arbeids- en ondernemingsrecht.

    Isa’s verhaal laat zien hoe sterk employer branding wordt als je mensen zelf het verhaal laat vertellen. Geen marketingtaal, maar oprechte motivatie en teamwork. Van haar twijfels na de middelbare school tot de klik met HJ — Isa deelt openhartig hoe ze haar plek vond in een ambitieus, hecht team.

    Zo ontstaat employer branding niet op papier, maar in echte verhalen van binnenuit.

    Lees het volledige interview met Isa Zoutberg op de website van HJ Advocaten & Mediators of klik op de foto. 

  • De Moerasdraak


    Van prototype naar slimme wateroplossingen: De Moerasdraak 🐉

    Wat begon als een speels idee van studenten van Het Talent Atelier van het Koning Willem I College (een 3D-geprinte kikker die op het water drijft, de waterkwaliteit meet en algen wegknipt) groeide uit tot een innovatief project: de Moerasdraak. Dit ontwerp combineert techniek, data en storytelling, en verwijst naar de oude bijnaam van ’s-Hertogenbosch.

    In opdracht van SPARK Campus heb ik het verhaal vastgelegd hoe studenten, Avans Hogeschool, het IoT Stadslab en SPARK samenwerkten om dit concept om te zetten in een werkend prototype. Het project toont de kracht van samenwerking tussen onderwijs, bedrijfsleven en overheid, en benadrukt het belang van kruisbestuiving tussen disciplines.

    Ontdek hoe dit project bijdraagt aan slimme wateroplossingen (klik op de foto voor de link)

  • Van 3D model naar keramische vaas


    Wat als een vaas méér kan zijn dan een gebruiksvoorwerp?
    Een drager van herinneringen, nieuwsbeelden, schoonheid én kwetsbaarheid.

    Keramisch kunstenaar Manita Kieft laat zien wat er gebeurt als eeuwenoud vakmanschap en digitale 3D-techniek elkaar ontmoeten. In het Lab van SPARK Campus transformeerde zij een reeks 3D-prints tot modulaire gipsmallen: puzzelstukken waaruit steeds nieuwe vormen ontstaan.

    Het resultaat is een familie van keramische objecten die niet alleen technisch vernuftig zijn, maar ook een verhaal vertellen. Beelden uit ons dagelijks nieuws krijgen een blijvende plek in keramiek dat generaties kan overleven.

    Hoe die beelden – van natuurschoon tot ramp – samenkomen in haar werk, ontdek je in dit makersverhaal dat ik voor SPARK schreef (klik op de foto voor de link)

  • Klantcases voor Blue River


    Voor strategisch bureau Blue River schreef ik twee klantcases. Over Hanze Advocaat, een nichekantoor dat zich opnieuw positioneerde. En over Coolen Contra Expertise, een bureau dat namens particulieren en bedrijven schades beoordeelt als tegenhanger van de verzekeraar. Een technisch vak, waarin vertrouwen en communicatie cruciaal zijn: wat maakt Coolen anders, waarom kiezen opdrachtgevers voor hun expertise, en hoe helpt hun nieuwe positionering bij verdere groei?

    Twee verschillende werelden. Eén overeenkomst: bedrijven die willen groeien en beseffen dat een goed verhaal daarbij helpt.

    Geen wollige succesverhalen, maar klantcases die concreet laten zien wat je doet, voor wie en waarom dat werkt. Wil je ook een case laten schrijven die past bij je strategie én doelgroep?

    Ik help je graag verder.

  • Soft Spaces – DROOMHUIS


    Wat heb je nodig om je ergens veilig te voelen? Hoe ziet je droomhuis eruit? Dit waren de vragen waarmee deelnemers van Feniks – Emancipatie Expertise Centrum en textielkunstenaar Lisa Ijeoma aan de slag gingen. Samen creëerden ze in het project Droomhuis een ruimte waarin kwetsbaarheid geen grens, maar een verbinding werd.

    Door te experimenteren met materialen, vormen en woorden ontstond een fysieke vertaling van een emotioneel concept. Een huis dat niet wordt gedefinieerd door muren, maar door de mensen die er samenkomen. Waar verhalen vrijuit gedeeld kunnen worden en waar zachtheid kracht blijkt te zijn.

    Ook voor de derde editie van Soft Spaces mocht ik de teksten schrijven en de zoektocht van de deelnemers in woorden vangen. Dit project laat zien hoe design voortkomt uit een maatschappelijke behoefte en hoe textiel als weefsel niet alleen zichtbaar maakt, maar ook verbindt.

     Te zien tot en met 27 april in Design Museum Den Bosch.

  • Het Leven Lang Liefhebben


    💓 LIEFDE KENT GEEN LEEFTIJD

    Een gezellige middag vol liefdesliedjes die langzaam verandert in een openhartige voorstelling over liefde en intimiteit op latere leeftijd. Dat is ‘Het Leven Lang Liefhebben’ in een notendop. Theatermakers van Zout speelt brengen samen met acteurs op leeftijd herkenbare verhalen met humor, ontroering en vooral veel warmte.

    Ik had de eer om de première bij te wonen en maakte een reportage voor ONS Magazine. Wat mij raakte? De oprechte gesprekken die loskwamen. Geen taboes, geen ongemakkelijke stiltes, maar herkenning, humor en soms een brok in de keel. Dit theaterstuk laat zien dat liefde tijdloos is en dat gesprekken hierover op elke leeftijd waardevol blijven.

    Theater dat verbindt en gesprekken opent, daar schrijf ik graag over. En nog leuker: Het Cultuurfonds, een van mijn andere opdrachtgevers, heeft financieel bijgedragen aan deze intieme voorstelling.

    📖 Lees mijn reportage in ONS Magazine: www.onsmagazine.nl (alleen voor leden)
    🎭 Check voor meer info over de voorstelling www.zoutspeelt.nl



Contact

×××
Ik ben werkzaam vanuit Buro 90 in de Verwersstraat in Den Bosch, loop gerust eens binnen. Heb je een mooie opdracht of wil je samenwerken aan een project? Leuk! Stuur me een mailtje via info@lindagroothuijse.nl of bel me via 06-47424073.